Widgets

nak beli Pendrive ??? beli laa yg ori k !!! hahaha


 hai sume teman2...mlm ni ak de nk kongsi 1 ilmu yg boleh dikatakan amat berguna jgak la untk kite semua....haha...ilmu ni tntg cmne kite nk tau same ade pendrive yg nk d beli tu origanal @ cap ayam !!! entry nie just nk share tentang pendrive yg berjenama KINGSTON jep...pendrive brand laen aku x tau sgt la....


sebenarnye cm nie...lau kite nk beli pendrive nie, amatlah baik jika kita membeli produk yang berjenama KINGSTON !!! bukan nyer nk promote or de share pape pom dgn company nih....hahaha...just x nak korunk sumer tertipu jep !!!

ok...ok...sebelum korunk nk beli tuh...korunk tye la dlu tokey kedai tuh @ salesman @ salesgirls yg produk tuh original or x ???....saje jep tye dulu sbb lepas tuh bru kite tgk betol x pe yg dikatakan tuh.... untuk semak keaslian pendrive KINGSTON ni, kite ley tgk kt bahagian besi yg kite cucuk pd USB tuh....klo yg asli KINGSTON, dye akan de tande cm pic kt bwah nie ea....


 klo yg cap CHINA a.k.a cap AYAM, xde pom tande KINGSTON tuh.....bile tande nie xde, kite xkn layak untuk dpt WARANTTY SEUMUR HIDUP !!! hahaha....aku pom penah kena daaa.....pendrive tu bkn yg aku beli...tp yg member aku beli kt mne tah....tergerak la hati aku nk tlg CLAIM kn pendrive dye tuh sbb brands KINGSTON kn...he2....tut...tut..anta kt kedai yg aku biase claim...dye ckap, pendrive tu x asli @ fake @ counterfeit !!! cehhhh....bengang gak la aku time tuh....hahaha...tp okay gak, at least aku tau cm ne nk traces yg ori dan yg local a.k.a cap ayam !!! hahahhaa.... sori la lau entry aku ni berbelit :P


Sila Share dengan kawan-kawan agar tidak tertipu... !!!
Komen Facebook
2 Berikan komen anda

2 0 komen dari rakan facebook dan rakan blogger

Salam...

Iyup, betul tu.. Kalau mampu, baik ambil yang ori terus. Pilih label yang diyakini, ehe..

Aku pun ada juga isu pasal pendrive. Boleh baca sini;

PENDRIVE 32GB

Reply

tau xpe kn...hoho...bese nye rmai yg trpedaya....xtau nk beza yg mne ori n cap ayam...hehe...oraite...t bw blog ko...thankss

Reply

Post a Comment

abam ming. Powered by Blogger.