Widgets

Marina Resort Best !!!

hai blogger sekalian ... dah tido ker ? alaaa ... rileks dulu daaa ... awal lagi ni ... jom lepak - lepak dulu kat alam maya ni ... hoho ... cuti sekolah kali ni korang pe mana-mana x ? haha ... cuti kali ni aku p jejalan kat gerik, jeliang, manjung di Perak ... korang kenal x tempat yang aku sebut tadi tu ? kalau x kenal, korang search je kat google okey ? 

heeee ...  dalam pukul 5.45 petang tadi aku selamat tiba di negeri tercintaku ... kuala terengganu ... penat jugak la woooo drive kelisa aku tu ... 5 - 6 jam kot drive tadi ... abis lenguh tulang temulang aku ni ... ada orang tolong urutkan best ... ye kan ye kan ? ngeeee ... so, malam ni aku share sikit dengan korang semua tentang tempat-tempat menarik yang sempat aku melawat baru-baru ni ... firstly, kalau aku x silap la, aku pergi kat Marina Resort Island ... maybe tempat ni nampak macam baru lagi la ... entahlah ... main agak jer ni ... kui3 ...
[readmore]



ni gambar kereta aku a.k.a my beloved ... hahaaaaa ... geli jer baca ... ada aku kisah ? ... tiba je kat sini, aku memang teruja la ... cantekkk wooo tempat ni ... korang rugi la kalau x pernah pergi kat sini ... tenang je tengak air laut kat sini ... rasa macam terlepas hutan seribu juta ! ehehehehehe ... ada offer la bayaran parking kereta kat sini, 3 jam pertama free je ... untung la plak rasa ... save cost ! =D


meh tengok gambar ni pulak ... ada matahari, ada daun pokok kelapa, ada air laut, ada bukit bukau dan yang paling penting sekali ialah adanya aku di situ !!!! ahahahahahha ... kesian pula bila tengak balik gambar ni ... ye laa, gambar aku gelap daaa ... huwaaaa ... tapi xpe, barang yang lepas jangan dikenangkan, bab kata kumpulan Sepah Maharajalawak tu ... heeheeee ~

hah ! cube korang tengok menatang yang ada kat dalam gambar ni ... tau x apa kenbendanya ni ? haaaahaaaa ... kalau korang tahu, bagos lah, sebabnya aku pom x tahu apa orang panggil benda alah ni ... memang seronok la main benda ni ... rilek je duk atas benda ni ... santai giler !!! hahahaaa... korang datang kat sini, jangan lupa tau cuba try test benda ni ... 


 kenderaan berkuasa hybrid ! menggunakan kuasa solar ... ahahahahaa ... sebenarnya, ni untuk budak - budak jer tau ... kalau rasa diri tu budak-budak lagi, sila la main ye ... seronak jadi budak - budak ni kan ... x payah nak pikir apa - apa lagi ... buat je sesuka hati ... haaaaaaaaaaaa~


bola hitam bulat ! bagi mereka yang kurang keseimbangan dalam diri tu, elok sangatlah main bola hitam bulat ni ... korang berdiri, pastu cuba seimbangkan badan korang n bila dah seimbang, korang cuba pulak berjalan atas bola ni ... haaaaaha ... selamat mencuba ye ! kalau jatuh, sila bangun sendiri okey ! jangan nak mengada - ngada sangat ! eekkekekekee ...


benda ni korang pernah tengok x ? pelik ke tidak ? hahahaa ... bola ni besar tau, siap boleh masuk lagi kat tengah-tengah tu ... pastu golek-golek masuk dalam air laut kat depan resort ... syiiooookkk wooo ! kalau x salah, kena bayar rm10 kot nak main benda bangang nie ... ahahhahaa ... sanggup x sepuloh hengget ? 


pemandangan kawasan sekitar Marina Resort ... banyak jugak boat kat sini ... kaler pinky pom ada tau ... memang cute sangat boat tu ... ahahahaaaa ... tapi kawasan ni x boleh main sesuka hati tau ... kalau x, korang akan kena tiup wisel oleh pengawal kat sini .... ahhahaa .... boooo, padam muka .... =P


sunset going to terbenam daaa ... haaaaha ... subhanallah ... indah sangat suasana masa ni ... kalau boleh duduk bersama dengan yang tershayam kan best ... manis sangat ! auuuuu  auuuuu ! heeeee ... aku snap gambar ni guna fone je, DSLR on progress nak beli ... ye x ni ? molek ar ? hahaha....insyallah, ada rezeki nanti aku belilah, x nak yang mahal dan canggih sangat ... aku bukannya tau sangat skill nak amek gambar ni ... nanti boleh la aku buat profile pic gambar tengah pegang DSLR macam orang yang dah ada DSLR tu buat ... ahahaha ... kalau boleh D90 pom cukuplah ... ameeeeennnnn !


akhir sekali, korang hayatilah gambar ni ... aku sangat kagum dengan kekuasaan Yang Maha Esa ... indah dan sempurna ciptaan-Nya ... insyallah, panjang umur, boleh update lagi pasal percutian kali ini ... selamat malam semua, semoga tido korang dibuai mimpi-mimpi indah tau ... jaga diri kalian dan sayangi orang disekeliling korang jugak tau ... barulah bahagia hidup kat dunia ni ... weeeee~
-------------------------------------------------------------------
kalau suka , silalah tekan LIKE okeyh ... trimasss !
-------------------------------------------------------------------
Komen Facebook
4 Berikan komen anda

4 0 komen dari rakan facebook dan rakan blogger

wah nampak sangat menarik.. tapi basikal ape yang pelik sangat tu

Reply

@Freaky best bercuti kat sini...ada masa datanglah ye..hehe..tu basikal moden kot...

Reply

@Diya Edhayaa eeiii...gatei nye akak ni...hahaha...boleh sgt akak nak honeymoon sini...privasi kot...petang2 leh lepak tepi pulau...auuwww :D

Reply

Post a Comment

abam ming. Powered by Blogger.