Widgets

pc upgrade guide

kebelakangan nampaknya ramai yg bcadang nak upgrade pc masing2.. selain dr mereka yg bcadang nak beli baru..

so.. meh pakat2 kita kongsi kat sini.. apa yg patut consider dlm memilih apa brg nak dbeli utk upgrade..
skurang2nya.. utk kawan2 yg bcadang utk upgrade.. 

mereka tau apa option/ upgrade path yg ada..
aku start dulu ikut pengalaman yg aku ada.. nanti sesapa nak tambah/ perbetulkan.. silakan..
masing2 ada pengalaman tsendiri.. so xde yg betul xde yg salah..

asasnya.. dlm memilih utk upgrade.. owner boleh pilih sama ada nak upgrade salah satu komponen..
atau lbh dr satu komponen serentak..

ikut kesesuaian ikut bajet sdiri..
aku sdiri pon masa rajin main2 upgrade.. ikut kesesuaian ngan bajet gak..
komponen nak upgrade..

  1. cpu/processor
  2. grafik kad
  3. ram
  4. motherboard
  5. hdd

nanti aku cuba elaborate ikut kefahaman aku utk setiap satu nih.. pastu korang tambah2 la ya..

sbb apa nak upgrade? utk korang aku xtau la.. aku dulu slalu upgrade sbb gaming je pon..
bkn sbb lain.. 

skali skala sbb nak test produk baru (biasanya nak test oc ability model proc)
jd tpulang pada masing2.. apa tujuan nak upgrade... asalkan bbaloi..
dlm kes ni...

aku x masukkan pasal psu.. tp.. cam biasa.. cakap pasal psu..
aku cuma akan bgtau.. pilih psu yg elok sket.. elakkan dr guna cap ayam cap itik..
demi utk kesehatan pc anda..
Komen Facebook
0 Berikan komen anda

Post a Comment

abam ming. Powered by Blogger.