Widgets

Gempar ... Pelajar UMT didakwa hina lagu Negaraku ...

Korang bacalah sendiri ... isk3 ...

Pihak Universiti Malaysia Terengganu (UMT) sudah membuat laporan polis berhubung dakwaan seorang pelajar UMT mengubah lirik lagu Negaraku, menghina Raja dan juga Perdana Menteri di dalam laman sosial Facebooknya.

Penuntut terbabit yang menggunakan nama Mohd Farizal dalam statusnya, mengubah lirik lagu kebangsaan dengan mencerca, mempersendakan lagu negara, Raja Melayu dan juga Perdana Menteri.

Beliau menyifatkan perkara itu sangat serius dan akan bertindak tegas sekiranya terbukti dia adalah mahasiswa UMT. "Setelah siasatan polis dan jika benar dia pelajar UMT, kita akan serahkan perkara ini kepada Lembaga Disiplin UMT dengan segera untuk diambil tindakan kerana perkara ini (menghina) sangat serius.

"Seseorang pelajar tidak seharusnya membabitkan diri dalam perkara sedemikian. Dia sepatutnya menumpukan perhatian kepada pelajaran dan tidak pada yang lain," katanya.


Berita ini disunting oleh Abam Ming sendiri ... hehe ... ni la natijahnya kalau buat sesuatu perkara tanpa berfikir panjang ... boleh plak lagu negara sendiri nak dihinanya ? akal letak kat mana hah ? adoii ... fikir dulu daa sebelum bertindak, menyesal kemudian tiada gunanya ... wooo ... wooo ... Buat duit dengan modal Rm20.00 sahaja ...
Komen Facebook
5 Berikan komen anda

5 0 komen dari rakan facebook dan rakan blogger

hurmm..ade kemungkinan org lain yg buat tp guna profile farizal ni... mybe!

Reply

adoi la....pengsan jap!! =.='

Reply

@Mohd Khairi Khadzir yep .. betul tuh ... ada kebarangkaliannya .. :)

@mOoN sabar moon ... tarik nafas panjang2 ... hehe ...

Reply

ishhhh. takut dia kena hack aje.

Reply

kalau dah nafsu mengatasi akal mmg cmtue.. tak fikir apa dah..

Reply

Post a Comment

abam ming. Powered by Blogger.