
ilmu diajar tidak tentu punca..
kalau guru tidak bersedia
dalam kelas banyak bercerita...
kalau guru sentiasa sibuk
murid dalam kelas hiruk pikuk
kalau guru sentiasa marah
murid keluar tak tentu arah...
kalau guru tak sukakan pelajar
tak berkat ilmu yang diajar..
murid dalam kelas hiruk pikuk
kalau guru sentiasa marah
murid keluar tak tentu arah...
kalau guru tak sukakan pelajar
tak berkat ilmu yang diajar..
kalau guru tak galak membaca
murid sekadar asyik menerima..
kalau guru suka berdamping
semua murid dapat dibimbing..
kalau guru suka berdamping
semua murid dapat dibimbing..
kalau guru menunggu arah
semua kerja kena kerah...
semua kerja kena kerah...
kalau guru kenal pelajar
diluar sekolah dia tak liar..
diluar sekolah dia tak liar..
kalau guru kurang merancang
dalam kelas banyak temberang..
kalau guru banyak tak tahu
bimbinglah dia agar berilmu..
kalau guru ada kepandaian
buatlah dia dengan kemudahan....
dalam kelas banyak temberang..
kalau guru banyak tak tahu
bimbinglah dia agar berilmu..
kalau guru ada kepandaian
buatlah dia dengan kemudahan....
apa guna menjadi guru kalau fikiran masih bercelaru...
apa guna menjadi pelajar kalau masih kurang ajar...