Widgets

TINDAKAN SIME DARBY YANG AMAT MENGAMBIL BERAT TENTANG SURAT LAYANG AMAT MEMALUKAN

SIME DARBY PLANTATION TIDAK PROFESIONAL. Itulah tajuk yang sering diperkatakan oleh segelintir estate manager dan assistant yang teraniaya akibat fitnah surat layang.



Kenapa auditor yang datang membuat siasatan mengenai surat layang tidak pernah meminta maaf atau memperbetulkan keadaan apabila mendapati
surat layang yang disiasatnya adalah tidak benar sedangkan manager atau assistant telah menanggung malu akibat cerita surat layang yang tersebar diestate-estate yang berkenaan.



Ada juga soalan seperti : 1. Adakah manager ambil duit daripada kontraktor ditanyakan kepada staff? Adakah estate manager terlalu hina dipandangan pihak atasan? Hentikanlah amalan menghantar auditor yang tidak memahami operasi estate untuk memeriksa surat layang kerana soalan-soalan yang ditanya, kadang-kadang menunjukkan betapa tidak pahamnya auditor tersebut tentang operasi ladang. Bab kata orang, nak tunjuk pandai tapi bodoh yang amat.



Nabi Muhammad s.a.w pun tidak  pernah percaya terhadap khabar angin atau surat layang yang tiada sumber yang sahih, begitu juga mantan perdana menteri kita, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Ingatlah saudara sekalian, SIME DARBY PLANTATION akan lingkup sekiranya terus mempercayai SURAT LAYANG kerana...



LU PIKIRLAH SENDIRI!!!
Komen Facebook
1 Berikan komen anda

1 0 komen dari rakan facebook dan rakan blogger :

mmg sgt bodoh pihak atasan simedarby ni.mcm hina sgt manager.dlm kepala depa duk pikir manager ni kejanya nk makan duit je.kot2 dorang yg buat perangai camtu.tu yg duk ingat manager pun mcm depa.tak profesional lansung.

Reply

Post a Comment

abam ming. Powered by Blogger.