Widgets

Untuk En.Matluthfi | Populariti tak semestinya menjamin anda betul | Bolehkah ucap Hari Krismas

Assalam mat.

I used to follow yr videos. And still admire yr charisma. But this

Bro. Hang cuba p bukak tafsir fil zilal. Surah al kafirun. Hang tgk mcm mana sirah rasulullah tak tolerate langsung bab akidah. Hang tadabbur makna dia. Allah pesan dah aku tak sembah apa yang kau sembah. Allah habaq lagi. Bagi mu agamu bagiku agamaku

Ya. Islam sangat bertoleransi dgn agama lain mat. Tapi takdak.aih sampai kena cayaqkan akidah agama. Toleransi is kita teguh dgn pendirian kita and respect apa depa nak buat. Allah, nabi x suruh aih pi join depa.

Saya harap. Mat buka mata dlu sebelum kluaq statment lagu ni. Bahaya oo.

Sebab? Statment ni jelas mempromosikan win-win situation. dalam masa sama seolah-olah menyalahkan Islam kerana tak boleh wish, maka tak payah tagih la mereka wish. Umumnya begini.

Kau wish Aku Wish
Kau tak wish aku tak wish

Maka yang mahukan wish akan berduyun-duyun memulakan langkah untuk wish which leads tu something bad. say if its taken out of context sekalipun, para asatizah juga ada yang tidak bersetuju

Mat. Saya bukan ulama' mat. Saya tau. Hang pun bukan. Tp hang rujuk la fatwa2. Hang tgk padiaa dr zakir naik habaq. Bilal philips habaq. Hang well educated. Bukan calang2 manusia.

hang popular mat. orang ambil kata-kata hang. orang follow apa yang hang buat.so kalau depa salah paham, macam manalah mat?

Saya cakap ni sbb ni akidah mat. Bukan sbb lain

Dan kepada hangpa yang duk share. Org popular tak.semestinya betui naa.

till then.
Wassalam



FB Amalina Annuar
Komen Facebook
0 Berikan komen anda

Post a Comment

abam ming. Powered by Blogger.