Widgets

Antara Sebab Perempuan Cari Lain | Cinta Yang Tidak Ikhlas |


Kadang-kadang orang selalu cakap , perempuan ni bila dapat yang baru , yang lama dilupakan begitu saja tapi pernah tak kaum lelaki berfikir kenapa kaum perempuan selalu cari lain ?

Haaa nak tahu ke kaum lelaki semua ?

sebenarnya adalah beberapa faktor yang buat perempuan ni cari lain , antaranya :-



1) Selekeh :

Sesetengah lelaki sekarang jenis yang suka tangkap muat saja.Tak kisah apa yang dipakai , apa fikiran orang tentang pemakaian dia .Jenis yang tak kisah .Betul kalau dah sayang terima saja pasangan tanpa komen tapi kalau dah keluar dating pakai selipar cap jepun , alamatnya semua gelak lah .

2) Kedekut @ berkira :

Haa yang ini pun menjadi salah satu sebab kenapa perempuan cari lain .Dalam membina hubungan adatlah berkongsi duit .Ini tidak semuanya berkira , dari duit makan , isi minyak atau duit parking, semuanya nak pinjam duit pasangan , kononnya hujung bulan bayar tapi hanya dibibir saja tunainya tidak.Memang harus diakui hanya segelintir sahaja yang bersifat begini tapi yang segelintir ini juga yang selalunya senang mendapat kekasih , Jadi macam mana ?

3) Ego :

Percaya atau tidak , majoriti perempuan lebih suka tunjuk cemburu pada pasangan tapi lelaki lebih suka biar dan akhirnya ego yang naik meninggi mengalahkan Gunung Everest . Bila dah ego tinggi , macam-macam lah kata-kata cacian , hinaan , tuduhan yang keluar dari mulut dan ada yang sampai memutuskan hubungan tanpa sebab dan dibiarkan pasangan begitu saja.Adakah itu dikatakan lelaki yang baik ? sebab itu perempuan jarang mendekati lelaki yang pada mula hubungan sudah menunjukkan ego.

4) Tidak bertanggungjawab :


Sebenarnya istilah tanggungjawab ini besar maksudnya . Tanggungjawab pada keluarga , pada kerjaya , pada kawan-kawan dan paling penting pada TUHAN . Tanggungjawab itu bukan saja pada hubungan yang dibina tetapi pada pasangan yang tercinta .Jika benar sudah suka , rasanya sifat ini menjadi kebiasaaan dalam diri sang jejaka.

5) Lewat untuk temujanji :


Ini adalah sebab yang utama kenapa perempuan cari lain . Lelaki mesti lambat untuk temujanji.Kalau janji pukul 12.00 tengahari , pukul 1 baru sampai . Kalau sekali dua tak apalah tapi kalau dah hari – hari lambat , makin lama makin bosan juga.Agak-agaknya lah kan , lelaki ni awal bila first dating saja , yang lain-lain ?? hrmmm sama-samalah kita fikirkan.





Komen Facebook
1 Berikan komen anda

1 0 komen dari rakan facebook dan rakan blogger :

yg ego tu sesuai ngan aku kot.hehehehe

Reply

Post a Comment

abam ming. Powered by Blogger.